Верховна Рада приймає пропозиції і зауваження до законопроекту Про конституційну процедуру (щодо діяльності Конституційного Суду України)

Верховна Рада приймає пропозиції і зауваження до законопроекту Про конституційну процедуру № 4533 від 21.12.2020 - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70729

 

Цей проект спрямований на суттєве доопрацювання процесуальної частини діяльності Конституційного Суду України. Наразі в частині, яка стосується конституційних скарг, проектом пропонується:

1) можливість оскарження в конституційній скарзі нечинних чи змінених законів - як в Польщі чи Литві. Наразі це одна з найбільш суттєвих процесуальних перепон для подачі скарги. Адже подати конституційну скаргу можна, як правило, лише після остаточного завершення розгляду спору в судах - що може займати роки і на той час застосовані закони можуть бути змінені чи вони можуть навіть втратити чинність;
2) подача конституційної скарги в електронному вигляді із ЕЦП - але без ЄСІТС, по електронній пошті (так само, як зараз подаються процесуальні документи в електронній формі у Велику палату Верховного суду);
3) прибирається вимога долучати до конституційної скарги завірену копію судового рішення. Адже в Україні вже більше 10 років працює централізований електронний реєстр куди вносяться всі судові рішення;
4) тепер можна оскаржувати закон, який не згадується в останньому рішенні у справі, але який застосовувався судами нижчих інстанцій у справі;
5) можливість ознайомлення із матеріалами справи дистанційно, шляхом надіслання їх в електронному вигляді на електронну пошту;
6) послаблення деяких вимог до змісту конституційної скарги, зокрема щодо вказівки порушених прав - розгляд справи про конституційність закону має суспільний інтерес і прив’язувати цей процес до порушення прав скаржника недоречно;
7) в проекті запроваджується правова підстава для стягнення шкоди, завданої неконституційним законом. Звісно, що по Конституції наявність такого закону (такої норми) не вимагається для стягнення такої шкоди, але деякі суди все ж відмовляють у задоволенні таких позовів з посиланням на відсутність спеціального закону;
8) запроваджується безумовне право особи, яка була учасником в справі в суді загальної юрисдикції - вступити у справу в Конституційному Суді (якщо на підставі рішення суду у справі цієї особи інша сторона подала конституційну скаргу). Наразі КСУ навіть не розглядає такі прохання цих осіб;
9) передбачається право на відшкодування витрат у КСУ під час розгляду конституційної скарги, виплата компенсації за порушення строків її розгляду;
10) суттєво послаблюються вимоги для забезпечення конституційної скарги - тепер це зможуть робити сенати, а у деяких випадках навіть колегії (зараз тільки Велика палата у повному складі);
11) також велика кількість норм щодо прозорості діяльності КСУ - публікація всіх процесуальних документів (велика частина з яких зараз не надсилається навіть учасникам у справі), оприлюднення текстів конституційних скарг, випадковий розподіл справ між суддями.

Висловити свої пропозиції і зауваження до проекту можна у Фейсбуці за цим посиланням - https://www.facebook.com/groups/ccu.gov.ua/permalink/2765155770397950

Читайте також
0 коментарiв
Для того, щоб залишати коментарi, необхiдно увiйти в профiль